Oświetlenie pojazdów ciężarowych musi wytrzymać spore przeciążenia, być bardzo pewne i dawać doskonałe rozświetlenie aż do końca każdej podróży, gdyż powtarzalne ciągłe wykorzystywanie świateł do ciężarówek i samochodów użytkowych bezustannie niszczy je. Od niedawna przepisy wymuszają ponadto powinność znakowania odblaskowego krawędziowego nowo zarejestrowanych w Polsce pojazdów dostawczych. Oznakowanie odbijające światło konturowe tylne ma być montowane na ciężarówkach o szerokości większej niż 2100 mm przynależnych do kategorii N2 o maksymalnej masie całkowitej większej niż 7,5 t oraz N3 i O3 i O4. Z kolei poboczne ma być mocowane na pojazdach o długości przekraczającej 6000 mm należących do kategorii: N2 o największej masie kompletnejcałkowitej przekraczającej 7,5 t oraz N3, O3 i O4. W przypadku innych rodzajów ciężarówek, również podwozia auta ciężarowego z kabiną i ciągnika siodłowego odblaski jest dobrowolne, natomiast nie instaluje się go na ciężarówkach kategorii M1 i O1. Oznakowanie odbłyskowe obrysowe może być wykonane z użyciem linii ciągłych lub przerywanych o barwie białej lub żółtej. Oznakowanie odblaskowe obrysowe zdecydowanie poprawia widoczność samochodu ciężarowego w trudnych warunkach, dzięki czemu zwiększa bezpieczeństwo na drodze.