Najazdy do wózków widłowych

Do uproszczenia przeładunku większych maszyn stosuje się najazdy i przejazdy. Korzysta się nich głównie w okolicznościach, gdy do pokonania jest jakaś przeszkoda na przykład schody lub jako łącznik łączący miejsce załadunku z ciężarówką. Służą zwłaszcza jako ciąg transportowy do łatwego przemieszczania maszyn, niedużych pojazdów kołowych, gąsienicowych, paleciaków czy wózków inwalidzkich.

Robi się je albo jako osobne tory i używa podwójnie a wtedy ich rozstawienie zalezy od rozstawu kół wtaczanej maszyny lub jako gładką płaszczyznę, która pozwala na jeżdżenie na całej szerokości busa.

Przejazdy do wózków widłowych na rampę wykonywane są prawie zawsze na określoną szerokość i stanowią jednolitą płaszczyznę wykonaną z materiału utrudniającego poślizg albo są taką powłoką bezpieczną pokrywane. Powszechne zwłaszcza są szyny wytworzone z profili kształtowych z nieciężkiego materiału, bowiem mała waga przy zachowaniu sporej sztywności konstrukcji upraszcza ich składanie i korzystanie.

Drobne i niekłopotliwe przejazdy aluminiowe przeznaczone do załadunku i rozładowania niewielkich pojazdów takich jak motocykle, małe traktorki ogrodowe itp. Dopuszczalny ciężar ładunku dwóch sztuk takiego rampy maleje wraz z jego długością, ale również ze wzrostem szerokości pojedynczego najazdu. Trzeba przewidzieć, że wymiar roboczy przejazdu, po jakim przesuwa się pojazd, jest odrobinę mniejszy od totalnej szerokości zewnętrznej.