Towar taki jak żwir, gruz, piach i inne nie są mocowane na paletach, w kartonach, tylko wiezione wysypane luzem. Używa się do tego celu skrzynie wywrotkowe z przechylanymi ściankami, gdyż ta metoda zabezpiecza o wiele bardziej szybki i wygodniejszy rozładunek kilku ton, niż przy pomocy łopaty ;). Wywrotka jest dość nietypowym autem ponieważ konstrukcja powinna pozwalać na przechylanie kompletnej skrzyni ładunkowej w stosunku do podstawowej ramy z kołami. Dlatego też wywrotka winna mieć drugą ramę pomocniczą, przymocowaną bezpośrednio do owej paki. Siłownik obraca pakę pozostając przymocowany dokładnie między tamtymi ramami, a nie do samej podłogi ładunkowej. Kippry wyposażone są w hydrauliczny układ do wywracania skrzyni sterowany pneumatycznie. Układ zasilany jest pompą hydrauliczną napędzaną z reguły ze skrzyni biegów za pośrednictwem przystawki odbioru mocy PTO. Instalacja elektryczna kippra ogranicza się do sygnalizacji świetlnej i pomocniczo dźwiękowej zadziałania przystawki odbioru mocy a także wywrócenia skrzyni. W wielu przypadkach producent podwozia montuje osobną lampkę kontrolną na konsoli sterującej. Skrzynia ładunkowa wywrotki posiada burty, które otwierają się albo na osi niskiej, albo na osi wysokiej. W toku wyładunku paka się wywraca, a burta grawitacyjnie, będąc powieszona na osi wysokiej otwiera się po odhaczeniu dolnej blokady. Tym samym wymusza to zamontowanie masywniejszych zawiasów górnych, by poradziły sobie z udźwignięciem dużego obciążenia – ciężką burtę dźwigają tylko dwa przeguby, a na dolnej osi można użyć więcej słabszych.