Projektując zagospodarowanie placu przed budynkiem z wzięciem pod uwagę dojazdów należy przed położeniem kostki brukowej, czy też zalaniem asfaltu zadbać o BHP i komfort użytkowania. Jest to ważne zimą, gdy spodziewamy się przymrozków, zamarznięć i śnieżyc. Jest to szczególnie ważne w przypadku|opcji gdy miejsce postojowe samochodu mamy poniżej gruntu. Aby bezpiecznie parkować i wyparkować samochód w tym okresie można zastosować maty grzewcze do dojazdów. Maty do tego zastosowania to gotowe do założenia maty grzewcze z umocowanymi w odpowiedniej odległości od siebie wiązkami ogrzewającymi, za pośrednictwem których otrzymamy odpowiednią moc na jeden metr kwadratowy. Płachty posiadają szerokość 0,6 m i maksymalnie 21 m długości. Pozwala to na dostosowanie do każdego zamysłu. Na najazdach stosuje się zazwyczaj po pojedynczej wiązce przypadającej pod linią najazdu auta. Istnieje możliwość by zastosować maty grzewcze również pod chodnikiem. Płachty, w zależności od zainstalowanego połączenia, produkowane są w możliwych napięciach 230V lub 400V. Podstawowa moc wykorzystywana pod kostkę brukową wynosi 300W/m2. Istnieją wersje, które posiadają tymczasową odporność termiczną do +240 stopni i dzięki tej odporności można je zalewać asfaltem. Maty na prąd owe produkowane są o mocy 400W/m2 i jak modele o niższej mocy na m2, w powiązaniu od zastosowanej instalacji mogą być zasilane 230V lub 400V. Aby układ pracował poprawnie niezbędne jest przyłączenie regulatora. Najefektywniejszy sterownik powinien posiadaćdwa receptory. Receptor temperatury i czujnik wilgotności. Tylko użycie obu na raz gwarantuje poprawne działanie.Gdy zastosujemy również podłączenie dla odprowadzenia liniowego założonego na drodze dojazdowej do parkingu należy zainstalować najlepiej podwójnie umiejscowiony kabel samoregulujący się. Da nam to gwarancje, że zgromadzona tam woda nie zamarznie. Tak przygotowana instalacja pozwoli nam na komfortowe korzystanie przez wiele, wiele zim.