Uszczelki do nadwozi aut ciężarowych

W autach dostawczych niezależnie od typu nadwozia stosuje się wszechstronny zasób uszczelnień wysokospecjalistycznych. W samochodach transportujących surowce luźne wykorzystuje się uszczelki przy panelach burtowych. Ich kształt oraz sprężystość gumy są prawidłowo dostosowane aby uniemożliwić przedostanie się materiału poza skrzynię ładunkową. W konstrukcjach kontenerowych lub chłodniczych, gdzie powierzchnia ładunkowa jest w całości zasłonięta, stosuje się przede wszystkim uszczelki do drzwi. Na ich krawędzie nasuwa się sztywny rdzeń, który wytworzony jest z PCV. Miękką część stanowi górna część uszczelki, której elastyczność pozwala na dopasowanie się stykających elementów ze sobą i utworzenie nieprzepuszczalnej płaszczyzny. Do drzwi kontenera lub chłodni można również wykorzystać uszczelnienia w całości wykonane z gumy. Wybór odpowiedniej uszczelki jest bardzo istotny w autach, których funkcją jest zachowanie właściwej temperatury transportowanego ładunku takich jak chłodnie czy izotermy. Specyficzną grupę tworzą uszczelnienia do okien i szyb, których funkcją jest zwarte połączenie ze sobą krawędzi metalu z brzegiem szkła. Najlepiej do tego celu kwalifikują się profile z rozpieraczem. Zasadnicza część spaja dwie krawędzie, tymczasem wciskany w finalnym momencie rozpieracz stanowi wypełnienie i równocześnie ułatwia sztywne połączenie elementów.